高等教育におけるブレンド型学習の事例研究<br>Case Studies on Blended Learning in Higher Education : Design, Development, and Delivery

個数:

高等教育におけるブレンド型学習の事例研究
Case Studies on Blended Learning in Higher Education : Design, Development, and Delivery

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 204 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789819607211

Full Description

This volume offers a comprehensive exploration of the challenges and expectations teachers and trainers face in practicing blended learning approaches. Authored by renowned international experts, it presents selected case studies that delve into the design, development, and delivery of exceptional blended courses. It covers the theoretical foundations and technological affordances of blended learning applied to specific higher education contexts. It includes various models and approaches prioritizing learner-centered blended learning and discussions around technological options for improving learner content, fostering effective learner-learner and learner-teacher interaction. It provides comprehensive learner support within blended learning environments. Each chapter concludes with reflective questions encouraging readers to reflect upon and apply the valuable insights and lessons shared throughout the book. Its multidimensional approach interests teachers, teacher educators, instructional designers and technologists, researchers, and managers of teaching and learning centers within higher education institutions.

Contents

Blended Learning in Higher Education: An Introduction.- Theoretical Foundations, Models, and Frameworks of Blended Learning.- Pedagogical Affordances of Blended Learning to Develop Students' Knowledge and Skills.- Models of Designing and Developing Blended Learning: A Case Study of the Flipped Learning Model.- Learner-Centered Nourishments for Conducive Blended Learning Environment.- Disciplinary Influence in Blended Learning Design: A Multi-case Study.- Impact of Learning Design on Student Success in a Blended Learning Environment.- Blended Learning Designs for Student Centred Teaching: Twenty-first Century Skills Development in Engineering Education.- Promoting Student Engagement and Self-directed Learning in a Blended Learning Environment using Cooperative Learning.- Technological Affordances for Blended Learning: A Case Study of an Arabic Language Course at Universiti Sains Islam Malaysia.- Harnessing the Potential of Interactive Oral Assessments in Blended Learning: Lessons from Case Studies.- Innovations in Blended Learning: Lessons and Best Practices.

最近チェックした商品