Teaching and Learning about Technological Systems : Philosophical, Curriculum and Classroom Perspectives (Contemporary Issues in Technology Education)

個数:

Teaching and Learning about Technological Systems : Philosophical, Curriculum and Classroom Perspectives (Contemporary Issues in Technology Education)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 249 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789811677212
  • DDC分類 607.1

Full Description

This book discusses the teaching and learning about technological systems in technology education and adjacent curriculum areas. It describes, analyzes and synthesizes contemporary research on technological systems in technology education. By delving into the philosophy, sociology and history of technology, technology education and the learning and teaching of technological systems, it summarizes prior research and analyzes new research. This book thereby serves as a resource and reference work for professionals in this area of research and education.

Contents

1. Introduction.- 2. The notion of a system compared to an artefact.- 3. The evolution of technological systems.- 4. The "impacts" of technological systems.- 5. Technological systems in some national standards and curricula.- 6. Systems theory, systems thinking, and systems concepts in relation to technology education.- 7. Central concepts and models of systems, in technology compared to other fields.- 8. From component to systems: Fostering systems thinking via electronics studies.- 9. Students' perceptions of control systems and autonomous systems.- 10. Functional analysis and its tools: How teachers use them to study technical systems with pupils 11-14 years old in France.- 11. Defining "qualities of knowledge" about technological systems.- 12. Central educational models and modes for teaching about technological systems.- 13. Postscript and synthesis.

最近チェックした商品