Authentic Virtual World Education : Facilitating Cultural Engagement and Creativity

個数:

Authentic Virtual World Education : Facilitating Cultural Engagement and Creativity

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 206 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789811348686
  • DDC分類 306.43

Full Description

The book presents the possibilities and realities of virtual worlds in education through the application of 3D virtual worlds to support authentic learning, creativity, learner engagement and cultural diversity in higher education. It includes a unique variety of cross disciplinary approaches to research, teaching and learning in a virtual world, including analysis of data from the experiences of students in education, law, Chinese language, sustainability, computer architecture, business, health and the Arts. The book provides unique learning experiences that have celebrated the rich media of virtual world environments through the utilisation of affordances such as simulation, bots, synchronous interaction, machinima and games. The perspectives come from Australia and New Zealand higher education academics but transferable to any higher educational institution in the sector, worldwide, and is significant to various disciplines in the higher education field.

Contents

Chapter 1 Pedagogy and Learning for Sustainability in a Virtual World Scaffold.- Chapter 2 Intercultural Competence and Virtual Words.- Chapter 3 Virtual Worlds as Restorative Environments.- Chapter 4 Self-guided Exploration of Virtual Learning Spaces.- Chapter 5 Action-based Learning Assessment in Virtual Training Environments.- Chapter 6 Engagement in Second Life: Language Anxiety and Motivation.- Chapter 7 Cognitive Engagement in Virtual Worlds Language Learning.- Chapter 8 Anticipating Engagement: Pre-Service Teachers' Perceptions of Virtual Worlds.- Chapter 9 Utilising Second Life Machinima-Faciliated Narratives to Support Cognitive and Imaginative Engagement across an Undergraduate Curriculum.- Chapter 10 Decision Making supported by Virtual World Systems vis-à-vis Enterprise Systems' Uncertainty and Equivocality.

最近チェックした商品