AI時代の責任あるリーダーシップと賢い意思決定<br>Making Wise Decisions in a Smart World: Responsible Leadership in an Era of Artificial Intelligence

個数:

AI時代の責任あるリーダーシップと賢い意思決定
Making Wise Decisions in a Smart World: Responsible Leadership in an Era of Artificial Intelligence

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 480 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789811268052

Full Description

Good and smart decisions should be distinguished from wise decision-making — especially in the age of artificial intelligence (AI) where algorithms are increasingly used to automate business processes or to augment the accuracy and speed of decisions. This book argues why specific forms of intelligence as well as consciousness and enhanced conscience are crucial to make wise decisions — with consciousness to be clearly distinguished from intelligence. It also addresses why machine learning and smart computers (AI) are plausibly able to make 'smart' (and thus to a certain extent 'intelligent') decisions but definitely unable to help us to become wiser. In essence, optimizing a desired output in a business context will require a balanced approach with cognitive awareness and ethical reflection — synthesizing intuitive and algorithmic thinking — encompassing short-term profit and longer-term envisioning, and aiming to optimize created and captured value for shareholders while taking the concerns of those who have a real stake in the organization seriously. If business is about creating and sharing value in a future that is both 'digital' and 'relational', then innovative technologies like AI will play an increasingly important role. Consequently, mindful executives and their responsible boards therefore need to acknowledge the limitations of AI in business — especially when the uncertain future is estimated to be rather volatile or ambiguous than stable.

最近チェックした商品