China's Rural-Urban Inequality in the Countryside

個数:
電子版価格
¥20,930
  • 電子版あり

China's Rural-Urban Inequality in the Countryside

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 181 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789811082726
  • DDC分類 338

Full Description


This book approaches the issue of rural-urban inequality through fieldwork conducted in a specific township (Zuogang) in Qinggang County, part of Heilongjiang Province in northeastern China. Presenting painstaking fieldwork in a single location, it successfully illuminates fundamental aspects of the reality and the complexity of rural-urban inequality that cannot be found in macro-level studies, most of which are prepared by economists. The book offers a unique combination of rigorous economic analysis with insightful social and anthropological analysis, as well as revealing interviews with local government officials. This approach provides a rich tapestry of rural perceptions of rural-urban inequality. With in-depth analysis and empirical evidence on questions concerning the development and root causes of urban-rural disparities, the book significantly enriches our understanding of the widely discussed issue of rural-urban income inequality, but from the unique perspective of rural China.

Contents

Introduction.- Chapter OneLiterature Review.- Chapter Three: Policies and Institutions Concerning Resource Flow.- Chapter Four: Methodology.- Chapter Five: Peasants' View.- Chapter Six: Officials' View.- Chapter Seven: Quantitative Results.- Chapter Eight: Moving on from the Data.- Chapter Nine:The Recent Inequality.- Conclusion.

最近チェックした商品