Pedagogies for Development : The Politics and Practice of Child-Centred Education in India (Education in the Asia-pacific Region: Issues, Concerns and Prospects) (2012)

個数:

Pedagogies for Development : The Politics and Practice of Child-Centred Education in India (Education in the Asia-pacific Region: Issues, Concerns and Prospects) (2012)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 200 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789400796317
  • DDC分類 370

Full Description

Pedagogies for Development takes a sociological approach to examine the introduction of child-centred education in contemporary Indian policy and school contexts. It investigates the promise of democratic learning in development discourses to ask how far child-centred models can address poverty and social inequalities in rural Indian communities. Drawing on in-depth ethnographic research conducted in the south Indian state of Karnataka, the book offers a multi-level analysis of international, national and state education practices of pedagogic reform. The book contributes to pressing debates about how 'quality' education should be conceptualised and assessed in development contexts, and brings into focus the assumptions which associate schooling to social justice. 

Contents

Introduction by the Series Editors; Rupert Maclean.- Acknowledgments.- List of Tables and Boxes.- List of Acronyms and Abbreviations.- 1. Introduction: Pedagogy and Development.- 2. Researching Pedagogic Reform.- 3. The Political Project of Child-centred Education in India.- 4. Education Reform in Karnataka: Two Pedagogies for Development.- 5. On Being a Teacher: Work Stories in Contexts of Change.- 6. Educating the Rural Child.- 7. Principles of Instruction.- 8. Nali Kali at Mallige Primary School.- 9. Learner-Centred teaching at Kamala Primary School.- 10. Child-centred Pedagogies and the Promise of Democratic Schooling.- Appendix: Notes on Caste.- Index.

最近チェックした商品