Photo-Museology : The presence of absence and the absence of presence (Pacific Presences)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Photo-Museology : The presence of absence and the absence of presence (Pacific Presences)

  • ウェブストア価格 ¥42,659(本体¥38,781)
  • Sidestone Press(2022/11発売)
  • 外貨定価 US$ 220.00
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 774pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 474 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789088906336
  • DDC分類 779.90695092

Full Description

Ethnographic museums, now often rebranded as collections of 'world cultures', appear permanently problematic, even as their contexts and the orientation of their activities change. Across Europe and elsewhere, curators and other museum staff are committed to dialogue and collaboration with the peoples from whom collections were made. But their vast assemblages of artefacts, removed from countries of origin primarily during the colonial period, and assumed, mostly inaccurately, to have been looted, seem always in question.

Photo-Museology arises from an art project undertaken over 25 years. From the early 1990s, Mark Adams and Nicholas Thomas together investigated sites of cross-cultural encounter in the Pacific and associated places in Europe, ranging from Captain Cook memorials to ethnographic museums. Some of those museums still exhibited colonial symbols and forms of knowledge, others had attempted to displace such histories, foregrounding more inclusive or progressive stories. Complementing the academic studies in the Pacific Presences series, this book offers what John Berger referred to as 'another way of telling'. Through photography, it revisits the places collections were made, and the places they ended up in. It is a meditation on presence and absence.