Higher Education : Handbook of Theory and Research (Higher Education: Handbook of Theory and Research) 〈24〉 (Reprint)

個数:

Higher Education : Handbook of Theory and Research (Higher Education: Handbook of Theory and Research) 〈24〉 (Reprint)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 504 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789048181735
  • DDC分類 378

Full Description

Published annually since 1985, the Handbook series provides a compendium of thorough and integrative literature reviews on a diverse array of topics of interest to the higher education scholarly and policy communities. Each chapter provides a comprehensive review of research findings on a selected topic, critiques the research literature in terms of its conceptual and methodological rigor, and sets forth an agenda for future research intended to advance knowledge on the chosen topic. The Handbook focuses on twelve general areas that encompass the salient dimensions of scholarly and policy inquiries undertaken in the international higher education community. The series is fortunate to have attracted annual contributions from distinguished scholars throughout the world.

Contents

Why Financial Aid Matters (or Does Not) for College Success: Toward a New Interdisciplinary Perspective.- The Use of Matching Methods in Higher Education Research: Answering Whether Attendance at a 2-Year Institution Results in Differences in Educational Attainment.- Othering Research, Researching the Other: De/Colonizing Approaches to Qualitative Inquiry.- The Cultural Capital of Cultural and Social Capital: An Economy of Translations.- The Rise and Fall of Need-Based Grants: A Critical Review of Presidential Discourses on Higher Education, 1964-1984.- A Review of Attributional Retraining Treatments: Fostering Engagement and Persistence in Vulnerable College Students.- Globalization, Social Movements, and the American University: Implications for Research and Practice.- Hispanics and Higher Education: An Overview of Research, Theory, and Practice.- Turning from Time to Space: Conceptualizing Faculty Work.- Student Aid and Its Role in Encouraging Persistence.- Enter the Dragon? China's Higher Education Returns to the World Community: The Case of the Peking University Personnel Reforms.