専門英語学習のためのコーパス調査<br>Exploring Corpora for ESP Learning (Studies in Corpus Linguistics)

個数:

専門英語学習のためのコーパス調査
Exploring Corpora for ESP Learning (Studies in Corpus Linguistics)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 189 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789027222923
  • DDC分類 418

基本説明

This book investigates the effects of corpus work on the process of foreign language learning in ESP settings. It suggests that observing learners at work with corpus data can stimulate discussion and re-thinking of the pedagogical implications of both theoretical and empirical aspects of corpus linguistics. The experience of watching students perform corpus analysis provides the basis for two main observations in the book: a) corpus work provides students with a useful source of information about ESP language features, b) the process of "search-and-discovery" implied in the method of corpus analysis may facilitate language learning and promote autonomy in learning language use.

Full Description

This book investigates the effects of corpus work on the process of foreign language learning in ESP settings. It suggests that observing learners at work with corpus data can stimulate discussion and re-thinking of the pedagogical implications of both the theoretical and empirical aspects of corpus linguistics. The ideas presented here are developed from the Data-Driven Learning approach introduced by Tim Johns in the early nineties. The experience of watching students perform corpus analysis provides the basis for the two main observations in the book: a) corpus work provides students with a useful source of information about ESP language features, b) the process of "search-and-discovery" implied in the method of corpus analysis may facilitate language learning and promote autonomy in learning language use. The discussion is carried out on the basis of a series of corpus-based "explorations" by students and provides suggestions for developing new tasks and tools for language learners.

Contents

1. 1. Introduction; 2. 2. Corpus linguistics and language teaching and learning: a background; 3. 3. Theoretical premises for teachers and learners; 4. 4. Corpus work, ESP and language learners; 5. 5. Guiding the learners to work with corpora and corpus data; 6. 6. Learners exploring corpora to observe and produce texts: spies in action; 7. 7. Concluding remarks; 8. Appendices; 9. References; 10. Index

最近チェックした商品