発音の基礎:第二言語教育・研究のためのエビデンスにもとづくアプローチ<br>Pronunciation Fundamentals : Evidence-based perspectives for L2 teaching and research (Language Learning & Language Teaching)

個数:

発音の基礎:第二言語教育・研究のためのエビデンスにもとづくアプローチ
Pronunciation Fundamentals : Evidence-based perspectives for L2 teaching and research (Language Learning & Language Teaching)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 221 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789027213273
  • DDC分類 418.0071

Full Description

The emergence of empirical approaches to L2 pronunciation research and teaching is a powerful fourth wave in the history of the field. Authored by two leading proponents of evidence-based instruction, this volume surveys both foundational and cutting-edge empirical work and pinpoints its ramifications for pedagogy. The authors begin by tracing the history of pronunciation instruction and explicating L2 phonetic learning processes. Subsequent chapters explore the themes, strengths, and ethical problems of the field through the lens of the intelligibility principle. The importance of error gravity, and the need for assessment and individualized instruction are highlighted, and the role of L2 accents in social contexts is probed. Material readily available elsewhere has been omitted in favour of an emphasis on the how, why, and when of pronunciation instruction. Anyone with an interest in L2 pronunciation-especially graduate students, language teachers, and experienced researchers-will find much value in this indispensible resource.

Contents

1. Foreword; 2. Acknowledgements; 3. Chapter 1. Key concepts; 4. Chapter 2. Historical overview of pronunciation; 5. Chapter 3. A pedagogical perspective on L2 phonetic acquisition; 6. Chapter 4. Pronunciation errors and error gravity; 7. Chapter 5. Pronunciation instruction research; 8. Chapter 6. Assessment of L2 pronunciation; 9. Chapter 7. Technology in L2 pronunciation instruction; 10. Chapter 8. Social aspects of accent; 11. Chapter 9. The ethics of second language accent reduction; 12. Chapter 10. Future directions; 13. Glossary; 14. References; 15. Subject Index; 16. Author Index

最近チェックした商品