母語/非母語話者の言語運用能力:理論と実践<br>Language Proficiency in Native and Non-native Speakers : Theory and research (Language Learning & Language Teaching)

個数:

母語/非母語話者の言語運用能力:理論と実践
Language Proficiency in Native and Non-native Speakers : Theory and research (Language Learning & Language Teaching)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 206 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789027213242
  • DDC分類 401.93

Full Description

This book, written for both seasoned and novice researchers, presents a theory of what is called Basic and Higher Language Cognition (BLC and HLC), a theory aimed at making some fundamental issues concerning first and second language learning and bilingualism (more) empirical. The first part of the book provides background for and explication of the theory as well as an agenda for future research, while the second part reports on selected studies of language proficiency in native speakers, as well as non-native speakers, and studies of the relationship between literacy in a first and second language. Conceptual and methodological problems in measuring language proficiency in research on second language acquisition and bilingualism are also discussed. Further, the notion of levels of language proficiency, as rendered by the Common European Framework of Reference for Languages (CEFR), is critically examined, suggesting ways of empirically investigating a number of questions that the CEFR raises but is not capable of answering.

Contents

1. Foreword; 2. Part I. Theory; 3. Chapter 1. Scientific inquiry; 4. Chapter 2. Language acquisition and the need for a theory of language proficiency; 5. Chapter 3. BLC-HLC Theory: Language proficiency in native speakers; 6. Chapter 4. BLC-HLC Theory: Language proficiency in non-native speakers; 7. Chapter 5. BLC-HLC Theory: Summary and discussion of Part One; 8. Part II. Research; 9. Chapter 6. Language proficiency of native speakers: Commonalities and differences; 10. Chapter 7. Components of language proficiency; 11. Chapter 8. Interdependence of L1 and L2 literacy; 12. Chapter 9. Measuring language proficiency in research on L2 acquisition and bilingualism; 13. Chapter 10. Levels of language proficiency in scales of educational assessment; 14. Epilogue; 15. References; 16. Appendix 1; 17. Person index; 18. Subject index

最近チェックした商品