Beyond Meaning (Pragmatics & Beyond New Series)

個数:

Beyond Meaning (Pragmatics & Beyond New Series)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 206 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789027209269
  • DDC分類 401.43

Full Description

Despite the fact that they are often crucial to our understanding, the vague, ineffable elements of language use and communication have received much less attention from linguists than the more concrete, effable ones. This has left a range of important questions unanswered. How might we account for the communication of non-propositional phenomena such as moods, emotions and impressions? What type of cognitive response do these phenomena trigger, if not conceptual or propositional? Do creative metaphors and unknown words in second languages and other 'pointers' to 'conceptual regions' communicate concepts learned from language alone? How might the descriptive ineffability of interjections, free indirect speech etc. be accommodated within a theory of communication? What of those working on the aesthetics of artworks, music and literature? What can evolution tell us about ineffability? The papers in this volume address these fascinating questions head-on. They represent a range of different attempts to answer them and, in so doing, allow us to pose exciting new questions. The aim, to bring the ineffable firmly within the grasp of theoretical pragmatics.

最近チェックした商品