新谷奈津子著/年少学習者のための外国語指導におけるインプットタスク<br>Input-based Tasks in Foreign Language Instruction for Young Learners (Task-based Language Teaching)

個数:

新谷奈津子著/年少学習者のための外国語指導におけるインプットタスク
Input-based Tasks in Foreign Language Instruction for Young Learners (Task-based Language Teaching)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 210 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789027207333
  • DDC分類 418.0071

Full Description

The book examines how task-based language teaching (TBLT) can be carried out with young beginner learners in a foreign language context. It addresses how TBLT can be introduced and implemented in a difficult instructional context where traditional teaching approaches are entrenched. The book reports a study that examined how TBLT can be made to work in such a context. The study compares the effectiveness of TBLT and the traditional "present-practice-produce" (PPP) approach for teaching English to young beginner learners in Japan. The TBLT researched in this study is unique as it employed input-based tasks rather than oral production tasks. The study shows that such tasks constitute an ideal means of inducting beginner learners into listening and processing English. It also shows that such tasks lead naturally to the learners trying to use the L2 in communication. It provides evidence to support the claim that TBLT promotes the kind of naturalistic interaction which is beneficial for the development of both interactional and linguistic competence. The book concludes with suggestions for how to implement TBLT in Japanese school contexts.

Contents

1. Acknowledgement; 2. Series Editors' Preface; 3. Chapter 1. Getting started with task-based teaching; 4. Chapter 2. Task-based language teaching in "difficult' contexts: Pedagogical issues; 5. Chapter 3. Theoretical foundation of task-based language teaching; 6. Chapter 4. Introducing the comparative method study of PPP and TBLT; 7. Chapter 5. Comparing the process features of the two types of instruction; 8. Chapter 6. Learning vocabulary through PPP and TBLT; 9. Chapter 7. Incidental acquisition of grammatical features in PPP and TBLT; 10. Chapter 8. Theoretical implications of the study; 11. Chapter 9. Pedagogical implications of the study; 12. Chapter 10. Conclusion; 13. References; 14. Appendices; 15. Index

最近チェックした商品