TBLT(タスク中心の英語教授法)とテクノロジーの活用<br>Technology-mediated TBLT : Researching Technology and Tasks (Task-based Language Teaching)

個数:
  • ポイントキャンペーン

TBLT(タスク中心の英語教授法)とテクノロジーの活用
Technology-mediated TBLT : Researching Technology and Tasks (Task-based Language Teaching)

  • ウェブストア価格 ¥23,974(本体¥21,795)
  • John Benjamins Publishing Co(2014/07発売)
  • 外貨定価 UK£ 83.00
  • 【ウェブストア限定】サマー!ポイント5倍キャンペーン 対象商品(~7/21)※店舗受取は対象外
  • ポイント 1,085pt
  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 342 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789027207272
  • DDC分類 401.93

Full Description

This volume contributes to the development and advancement of TBLT as a research domain by investigating the intersection between tasks and technology from a variety of theoretical perspectives (e.g., educational, cognitive, sociocultural) and by gathering empirical findings on the design and implementation of diverse tasks for writing, interaction, and assessment with the mediation of technological tools such as wikis, blogs, CMC, Fanfiction sites, and virtual and synthetic environments. The innovative blend of tasks and technology in technology-mediated communication is guided by task-based language teaching and learning principles, and the contexts of study span adult college-level education settings in the United States, Mexico, the Netherlands, and Malaysia. The volume opens up a new framework that the authors call "technology-mediated TBLT," in which tasks and technology are genuinely and productively integrated in the curriculum according to learning-by-doing philosophies of language pedagogy, new language education needs, and digital technology realities.

Contents

1. Chapter 1. Towards technology-mediated TBLT: An introduction (by Gonzalez-Lloret, Marta); 2. Chapter 2. The need for needs analysis in technology-mediated TBLT (by Gonzalez-Lloret, Marta); 3. Chapter 3. Prior knowledge and second language task production in text chat (by Adams, Rebecca); 4. Chapter 4. Textbooks, tasks, and technology: An action research study in a textbook-bound EFL context (by Solares, Maria Elena); 5. Chapter 5. Promoting foreign language collaborative writing through the use of Web 2.0 tools and tasks (by Oskoz, Ana); 6. Chapter 6. TBLT and synthetic immersive environments: What can in-game task restarts tell us about design and implementation? (by Sykes, Julie M.); 7. Chapter 7. Collaborative tasks for negotiation of intercultural meaning in virtual worlds and video-web communication (by Canto, Silvia); 8. Chapter 8. The third dimension: A sociocultural theory approach to the design and evaluation of 3D virtual worlds tasks (by Ganem-Gutierrez, Gabriela Adela); 9. Chapter 9. Lessons from the fandom: Technology-mediated tasks for language learning (by Sauro, Shannon); 10. Chapter 10. Formative, task-based oral assessments in an advanced Chinese-language class (by Winke, Paula); 11. Chapter 11. Evaluation of an online, task-based Chinese course (by Nielson, Katharine B.); 12. Chapter 12. Afterword: Technology-mediated TBLT and the evolving role of the innovator (by Chapelle, Carol A.); 13. index

最近チェックした商品