Learning as Shared Practice in Monastic Communities, 1070-1180 (Education and Society in the Middle Ages and Renaissance)

個数:

Learning as Shared Practice in Monastic Communities, 1070-1180 (Education and Society in the Middle Ages and Renaissance)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 270 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789004460416
  • DDC分類 271.00902

Full Description

In this study, Micol Long looks at Latin letters written in Western Europe between 1070 and 1180 to reconstruct how monks and nuns learned from each other in a continuous, informal and reciprocal way during their daily communal life. The book challenges the common understanding of education as the transmission of knowledge via a hierarchical master-disciple learning model and shows how knowledge was also shared, exchanged, jointly processed and developed.

Long presents a new and more complicated picture of reciprocal knowledge exchanges, which could be horizontal and bottom-up as well as vertical, and where the same individuals could assume different educational roles depending on the specific circumstances and on the learning contents.

See inside the book.

Contents

Acknowledgements

Introduction

1 The Authors and Their Letters

 1.1 The Long Twelfth Century

 1.2 Chronological Survey of the Most Important Authors

 1.3 Comparative and Methodological Remarks

2 The Context of Shared Learning

 2.1 A Time for Learning?

 2.2 The Physical Environment

 2.3 The Social Environment

3 The Means of Shared Learning

 3.1 Social Control and Peer Pressure

 3.2 Imitation

 3.3 Accusation, Admonition and Correction

 3.4 Consolation and Exhortation

 3.5 Sharing Ideas, Knowledge and Experience

4 The Effects of Shared Learning

 4.1 Effects on the Individual

 4.2 Effects on the Community

5 Shared Learning in Female Communities

6 Shared Learning in Other Religious Groups

 6.1 Canons

 6.2 Anchorites

Conclusions

Bibliography

Index

最近チェックした商品