ルネサンスにおけるギリシア語の教養<br>Donati Graeci : Learning Greek in the Renaissance (Columbia Studies in the Classical Tradition) (Bilingual)

個数:

ルネサンスにおけるギリシア語の教養
Donati Graeci : Learning Greek in the Renaissance (Columbia Studies in the Classical Tradition) (Bilingual)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 638 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9789004163522
  • DDC分類 480.71

Full Description

The starting point generally acknowledged for the revival of Greek studies in the West is 1397, when the Byzantine Manuel Chrysoloras began to teach Greek in Florence. With his Erotemata, Chrysoloras gave to Westerners a tool to learn Greek; the search for the ideal Greek textbook, however, continued even after the publication of the best Byzantine-humanist grammars. The four Greek Donati edited in this book—"Latinate" Greek grammars, based on the Latin schoolbook entitled Ianua or Donatus—belong to the many pedagogical experiments documented in manuscripts. They attest to a tradition of Greek studies that probably originated in Venice and/or Crete: a tradition certainly inferior to the Florentine scholarship in quality and circulation, but still important in the cultural history of the Renaissance.

最近チェックした商品