Power and Seduction : Da Ponte's Tre Drammi printed in New York 1826: Figaro, Don Giovanni, and Axur (Don Juan Studies 1) (2024. 332 S. 245 mm)

個数:
  • 予約
  • ポイントキャンペーン

Power and Seduction : Da Ponte's Tre Drammi printed in New York 1826: Figaro, Don Giovanni, and Axur (Don Juan Studies 1) (2024. 332 S. 245 mm)

  • ウェブストア価格 ¥14,924(本体¥13,568)
  • HOLLITZER VERLAG(2024/10発売)
  • 外貨定価 EUR 65.00
  • ゴールデンウィーク ポイント2倍キャンペーン対象商品(5/6まで)
  • ポイント 270pt
  • 現在予約受付中です。出版後の入荷・発送となります。
    重要:生産限定品で商品確保ができない場合が稀にございます。予めご了承ください。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783990126295

Description


(Text)
This volume opens a new series by the Don Juan Archiv Wien: Don Juan Studies, dedicated to the topic of Don Juan as a fascinating cultural subject of literature and theatre from the early 17th century up to the present day. Da Ponte's and Mozart's Don Giovanni (Prague 1787) was performed in New York for the first time in 1826, twenty-one years after Da Ponte emigrated to the United States. In that same year in New York Da Ponte published Tre drammi, namely Don Giovanni, Figaro (Vienna 1786) and Axur (Vienna 1788), whose libretti explore the themes of power and seduction in different and subtle ways. This book investigates the dissemination and cultural transfer of these three operas, and especially the way in which Don Giovanni was received in North America, with particular attention to the specific social and cultural conditions Da Ponte encountered in the New World.
(Author portrait)
Contributions by Wolfgang Brunner Reinhard Eisendle Ted Emery Barbara Faedda Martin Nedbal Matthias J. Pernerstorfer John A. Rice H. E. Weidinger Edmund White Ian Woodfield
(Author portrait)
Contributions by Wolfgang BrunnerReinhard EisendleTed Emery