Local Styles or Common Pattern Books in Roman Wall Painting and Mosaics : Panel 3.22 (Proceedings of the 19th International Congress of Classical Archaeology 22 22 = Session 3, panel 3.22) (2021. 124 S. 44 Farbabb. 280 mm)

個数:

Local Styles or Common Pattern Books in Roman Wall Painting and Mosaics : Panel 3.22 (Proceedings of the 19th International Congress of Classical Archaeology 22 22 = Session 3, panel 3.22) (2021. 124 S. 44 Farbabb. 280 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783969290149

Description


(Text)
The presentations of the panel "Local Styles or Common Pattern Books in Roman Wall Painting and Mosaics" illustrated various aspects of the working methods of ancient workshops and their production. I. Bragantini used the example of the wall paintings in Cartagena and Lyon to emphasise that in her opinion these were made by Italian workshops. While St. Falzone, M. Marano and P. Tomassini focused on the characteristics of the local style in wall painting in Ostia, C. Sbrolli concentrated on the iconographic characteristics of the 'Workshop of the Vetti' in Pompeii. E. Moormann and D. Esposito investigated the question of whether the development of wall painting in Flavian times testified to continuity or a new impulse. C. Boschetti et al. highlighted the differences in the production of mosaics in Aquileia between the Augustan periodand the 4th century AD: while the first workshops worked with high quality materials from Campania and probably came from there, the later mosaicists were probably local, as they used cheap materials available locally. B. Tober pointed out that there was an 'international' agreement on the manner of appointing certain rooms for certain functions. E. Aydogdu and A. Kazim Öz used a mosaic in Metropolis as an example to show that three-dimensional leaf patterns are also based on models that go back to geometric forms.

最近チェックした商品