The Need to Belong in Secondary School : A Social Work Science Study of Austrian and Australian Students (2022. 290 S. 210 mm)

個数:

The Need to Belong in Secondary School : A Social Work Science Study of Austrian and Australian Students (2022. 290 S. 210 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783966650458

Full Description

Unsere sozialen Interaktionen werden von komplexen biopsychischen Prozessen angetrieben, die dadurch verkompliziert werden, dass der Mensch ein Individuum ist und gleichzeitig Mitglied eines oder mehrerer sozialer Systeme, wie bspw. der Schule. Dieses Buch trägt dazu bei, die sozialen Mechanismen des „Bedürfnisses nach Zugehörigkeit" bei Schüler*innen in Schulkontexten zu erklären. Der theoretische Rahmen basiert auf einem Verständnis von Bedürfnissen als kognitive Mechanismen neuronaler Prozesse, die menschliches Verhalten und Körperwerte regulieren. Die Feldforschung wurde in zwei Sekundarschulen in Österreich und Australien durchgeführt. Handlungsleitlinien, die Schüler*innen dabei helfen sollen, sich zugehörig zu fühlen, werden von den Ergebnissen abgeleitet.

Contents

PART I: Research focus and theoretical framework 
 1 Introduction 
 1.1 Defining "belonging" and "need to belong" 
 1.2 Research problem 
 1.3 Aim and research questions 
 1.4 The conceptual framework 
 1.5 Summary and consequences for the research design 

 2 Needs, human rights, school social work 
 2.1 Austria: school social work 
 2.2 Australia: school social work 
 2.3 School social workers and human rights 
 2.4 Education, Bildung and didactics 
 2.5 Human rights framework for school Bildung and education 
 2.6 Austrian school education 
 2.7 Australian school education 
 2.8 Summary 

 3 Literature review on needs and student belonging 
 3.1 Children's needs, rights and wellbeing 
 3.2 Belonging as a psychological need 
 3.3 Interactions and social relationships 
 3.4 Membership as a determinant of belonging 
 3.5 Teachers fostering student belonging
 3.6 Academic engagement 
 3.7 School environment 
 3.8 Heterogeneity and difference 
 3.9 Non-belonging and social exclusion 
 3.10 Summary

 4 A conceptual framework based on theories of human need 
 4.1 Key concepts: theory, system and mechanism 
 4.2 Research on the historical perspectives of human need 
 4.3 Human needs and welfare science - Arlt, 1876 - 1960 
 4.4 Humanistic psychology and needs - Maslow, 1908-1970 
 4.5 Human needs in pedagogy - Mägdefrau, 1960 
 4.6 Biopsychic-social & cultural need theory - Obrecht, 1942 
 4.7 Synopses of human need across four need theories 
 4.8 Conceptualising the "need to belong" 
 4.9 Objections to human needs theories 
 4.10 Summary 

 PART II: Research design, data collection, analysis and findings 

 5 Research design 
 5.1 Ontology 
 5.2 Epistemology 
 5.3 Methodology 
 5.4 Case study 
 5.5 Observation
 5.6 Focus groups 
 5.7 Ethical guidelines
 5.8 Student voice 
 5.9 Characteristics of the research schools
 5.10 Fieldwork at the school in Austria 
 5.11 Fieldwork at the school in Australia 
 5.12 Summary 

 6 The "need to belong" - the search for empirical evidence
6.1 Summarising the analyses as a methodological procedure

6.2 Individual student-based data analysis 6.3 Categories within four dimensions of belonging 
6.4 Whole group analysis 
6.5 Whole group analysis coding framework
6.6 Summary 

 7 Theoretical model and principles of general action 
 7.1 Theory model of the "need to belong"
 7.2 Transdisciplinary knowledge in response to social problems 
 7.3 Principles of action: three-step transformative approach 
 7.4 Formulation of theoretical hypotheses 
 7.5 Formulation of action-theory working hypotheses 
 7.6 Formulation of general guidelines for action
 7.7 Aligning the empirical findings with previous research 
 7.8 Summary 

 8 Findings and recommendations for the "need to belong" 
 8.1 Conceptual, theoretical, methodological contributions 
 8.2 Discussion of the individual student-based analysis
 8.3 Discussion of the findings from the whole group analysis
 8.4 Discussion of the transformative three-step approach 
 8.5 Reflections on the triple mandate of school social work 
 8.6 Heterogeneity facilitates student belonging 
 8.7 Suggestions for future research 

最近チェックした商品