Die Erfindung der Neuen Wilden. Malerei und Subkultur um 1980 / The Invention of the Neue Wilde. Painting and Subculture : Ausstellungskatalog Ludwig Forum für Internationale Kunst Aachen, 2018/19 (2019. 432 S. 220 Abb. 23.5 cm)

個数:

Die Erfindung der Neuen Wilden. Malerei und Subkultur um 1980 / The Invention of the Neue Wilde. Painting and Subculture : Ausstellungskatalog Ludwig Forum für Internationale Kunst Aachen, 2018/19 (2019. 432 S. 220 Abb. 23.5 cm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783960985709

Description


(Text)
The publication "The Invention of the Neuen Wilden" aims to put a new perspective on the phenomena of the so-called "Neue Wilde". Instead of focussing on the production of paintings by those involved - and a corresponding catalogue of these paintings - it is much more interested in the emergence of the painting boom out of potent interplay between artists, gallerists, collectors and art historians. Here the focus is especially on personal backgrounds and the context in which painters worked. The argument shows that the artistic practises of the "Neuen Wilden" had little to do with a generalised "return" to panel painting and thus to a traditional concept of art. Painting was in fact embedded in an extended network of artistic production, which was particularly characterised by a destabilisation in the division between high and popular culture as well as by various media, genres and collaborative forms of praxis. Hitherto neglected photographic and documentary material as well as artists' posters, records, newspapers, video works and artists' books testify to the artists' experimental bent on one hand, their proximity to self-organised, subcultural phenomenon, such as the punk or new wave scenes of the 1980s on the other. On this basis, the much-described "return" to painting can be exposed as a hugely simplified narrative, while sketching out a complex image of the situation around 1980. Text: Thomas Bayrle, Andreas Beitin, Werner Büttner, Diedrich Diederichsen, , Catherine Dossin, Brigitte Franzen, Ramona Heinlein, Christian Höller, Katrin Köppert, u.a.

最近チェックした商品