Networking Surrealism in the USA : Agents, Artists, and the Market (Passages online 3) (2020. 472 S. Mit Abbildungen. 26 cm)

個数:

Networking Surrealism in the USA : Agents, Artists, and the Market (Passages online 3) (2020. 472 S. Mit Abbildungen. 26 cm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合、分割発送となる場合がございます。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版
  • 商品コード 9783947449514

Description


(Text)
Der Band untersucht die komplexen Netzwerke, die den Surrealismus in Nordamerika zu einer der bahnbrechenden Avantgarden des 20. Jahrhunderts machten. Welche Sammler, Kritiker, Händler, Galerien und Vermittler unterstützten die Künstler und Künstlerinnen jenseits des Atlantik? Was kann man noch über hochkarätige Sammler wie die de Menils in Houston oder das Peggy Guggenheim in New York erfahren? In welchen Netzwerken waren die kommerziellen Galerien im In- und Ausland tätig und wie haben sie mit Museen kommuniziert? Das Buch bietet einen innovativen Beitrag zur Erforschung der Kunstgeschichte in Amerika, wobei der Schwerpunkt auf der Erweiterung und Rezeption des Surrealismus in den USA liegt.
(Text)
This volume brings the complex networks that fostered and sustained surrealism in North America into academic focus. Who - among collectors, critics, dealers, galleries, and other kinds of mediating agents - supported the artists in the surrealist orbit, in what ways, and why? What more can be learned about highprofile collectors such as the de Menils in Houston or Peggy Guggenheim in New York? Compared to their peers in Europe, did artists in the United States use similarly spectacular strategies of publicity and mediation? In what networks did the commercial galleries operate, locally and internationally, and how did they dialogue with museums? This book offers an innovative and lasting contribution to research and scholarship on the history of art in America, while focusing specifically on the expansion and reception of surrealism in the United States.

最近チェックした商品