Public Sphere by Performance (2. Auflage. 2015. 184 S. 20 Abb. 236 mm)

個数:

Public Sphere by Performance (2. Auflage. 2015. 184 S. 20 Abb. 236 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約2週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783942214100

Description


(Text)
The book Public Sphere by Performance results from a two-year research project Performance and the Public that Ana Vujanovic, Bojana Cvejic and Marta Popivoda carried out in 2011 and 2012, during the residency of TkH (Walking Theory) platform (Belgrade) at Les Laboratoires d'Aubervillier. The part of the research of Marta Popivoda gave rise to the documentary film Yugoslavia: How Ideology Moved Our Collective Body.The point of departure for this research is the recurrent problem of the public: the eclipse of the public sphere throughout the twentieth century as a marker of the crisis of representative democracy. The theoretical and political perspectives of this transdisciplinary research stem from the discontinuous experiences of participation in the public sphere in former socialist Yugoslavia and contemporary Western neoliberalism. The authors propose an analysis of and discussion about the public - and its discontents - through several models of mass, collective, and self-performances, such as social drama and social choreography. In numerous collaborations with artists, theoreticians, and activists in 2011, they have closely observed transversal social, artistic, and cultural artifacts and practices: movements, images,laws, habits, and discourses."There are few questions as politically pressing as that of the public - who it is, what it desires, and perhaps more crucially, who wants to destroy it in the name of neoliberal privatisation and the "order" imposed by the state's own image of a 'public' mobilised against its own people. By addressing the question of the public through the prism of performance, Bojana Cvejic and Ana Vujanovic acutely outline the past, present and future of the 'public' in an era when all of its supports-the welfare state, a strong image of democracy, collective movements-have been marginalised or destroyed." Nina Power, senior lecturer in philosophy at Roehampton University, London.

最近チェックした商品