Max Wiederkehr - Konkret on Acid (2024. 196 S. 200 Abb. 27 cm)

個数:

Max Wiederkehr - Konkret on Acid (2024. 196 S. 200 Abb. 27 cm)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783907236727

Full Description

Max Wiederkehr's visual idiom was always influenced by Zürich's concrete art, though interspersed with Pop and op art elements. After his initial breakthrough, he turned his back on the established art world and embraced the nascent subculture instead. He drew comics, painted, occasionally exhibited, and went on to make pieces that were still geometrically influenced or inflected, but went beyond geometry to develop a fascinating interplay of calculation and intuition and a surprising blend of highbrow and low. Although it was actually considered unthinkable at the time, he was working away at the interface between two Zurich schools, the fantastical (with its so-called Wahnwelten or "hallucinatory worlds") and the concrete, and forging a unique amalgamation of the two.

It is amusing and refreshing to compare Bill, Loewensberg and Honegger, who'd have been appalled to be called "outsiders", to Wiederkehr, who was close to the outsiders, to the neatly dressed painters of Hüsli-Eggli (lit. "houses and corners", i.e. metonymically "boxes and angles"), as Friedrich Kuhn called them, on the one hand, and the radical left-wing Stadtindianer (the Teutonic counterpart to Italy's Indiani Metropolitani) on the other.
Recent access to Wiederkehr's estate has now brought to light the overall oeuvre of an artist who stood outside the cultural establishment, but whose offside position was by no means outsider art: Wiederkehr was thoroughly versed in modernity, which he turned inside out and outside in.

最近チェックした商品