Preludio #2, Bb-Clarinet and Piano : Klarinette und Klavier. (2010. 10 S. Noten mit eingelegter Klavierstimme. 303 mm)

個数:

Preludio #2, Bb-Clarinet and Piano : Klarinette und Klavier. (2010. 10 S. Noten mit eingelegter Klavierstimme. 303 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 商品コード 9783892217770

Description


(Short description)
This piece exemplifies contemporary Cuban chamber music, offering a variety of technical and interpretative possibilities for both instrumentalists. The work features the use of polytonality, yet it also includes huge intervallic leaps and improvisational fragments. A rewarding recital selection for proficient players!Besetzung:Klarinette und Klavier
(Text)
Dieses Stück ist ein Beispiel für zeitgenössische kubanische Kammermusik und bietet eine Vielfalt von technischen und interpretatorischen Möglichkeiten für beide Spieler. Das Werk zeichnet sich durch Polytonalität aus, aber enthält auch große Intervallsprünge und improvisierte Fragmente. Ein dankbares Konzertstück für erfahrene Spieler!Schwierigkeitsgrad: 5
(Short description)
This piece exemplifies contemporary Cuban chamber music, offering a variety of technical and interpretative possibilities for both instrumentalists. The work features the use of polytonality, yet it also includes huge intervallic leaps and improvisational fragments. A rewarding recital selection for proficient players!Besetzung:clarinet and piano
(Text)
The dedications accompanying Preludio No. 1 and No. 2 show the author's admiration and respect towards his former teachers and masters, the eminent Cuban clarinetists Roberto Sánchez López (1914 - 1987), Enrique Pardo Fuentes (1905 - 1996) and Juan J. Junco (1913 - 2001), who also stand out as composers and, especially, as notable pedagogues teaching this instrument to several generations of Cuban musicians. Contrived as duos for Bb clarinet and piano, these pieces are exemplary of one of the diversified creative tendencies within contemporary Cuban chamber music, demanding the revelation of the varied spectrum of technical and interpretative possibilities of both instrumentalists.These compositions feature the use of polytonality, the simultaneous application of various modes and complex polyrhythmic passages established between the clarinet and the piano; yet, they also show those huge intervallic leaps and the existence of fragments of improvisational or cadence-like characterdetermining the clarinet's melodic discourse.Their style is not only sustained by the specific characteristics and complex traits peculiar to contemporary concert music, but also by latin jazz and the distinct manifestations of Cuban popular and folkloristic music. Among the latter, the canción afro and the son stand out by their singular ways of melodic intonation and their typical concatenations and superpositions of sincopes. Achieving an appropriate and pleasing execution and interpretation of these preludes will therefore represent an attractive and tempting challenge to the musicians. Ana V. Casanova (Musicologist)Instrumentation:clarinet and piano

最近チェックした商品