Pirelli Work (2015. 88 S. 280 mm)

個数:

Pirelli Work (2015. 88 S. 280 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 57 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783869309613

Description


(Text)
I wanted to show the manufacturing process as clearly as I could, and to do so in this factory meant it would have to be lit. Ironically, my stubbornness in trying to avoid lighting would now have its own unexpected rewards. Because of the desperate amount of time that I had spent there, I knew in a visual way the processes of the factory; the rhythms and cycles of the machines, the movement and steps that the operators had to take, the movement that the processes predetermined for them. I began again, re-photographing the factory using lights, sometimes three or four lights triggered by remote control devices. The main light, which was the one balanced to light the subject, was often held on a pole by my friend, away from the camera, mimicking the fashion techniques that I knew from my past. I now understood and knew what I wanted to do. The workplace had become, in a real sense for me, a theater and I embraced the look of these
new photographs with their relation to fashion, film noir, and
even Soviet realism. For me this "look" seemed a more telling
way to record and document this enforced ritual.
Chris Killip
(Author portrait)
Chris Killip, born on the Isle of Man in 1946, is a Professor of Visual and Environmental Studies at Harvard University where he has taught since 1991. His works are held in the permanent collections of, among others, the Museum of Modern Art, New York; George Eastman House, Rochester; the Getty Museum, Los Angeles; Museum Folkwang, Essen; the Stedelijk Museum, Amsterdam; Tate, London; and the Victoria and Albert Museum, London. His books include Isle of Man (1980), Pirelli Work (2006), Here Comes Everybody (2009), Seacoal (2011) and arbeit/work (2012).

最近チェックした商品