Second Language Support Programs in Bremen and Alberta Under Review : How a Critical International Comparison Can Benefit Education for a Multilingual Society in Germany (Studien zur Fremdsprachendidaktik und Spracherwerbforschung Bd.5) (Neuausg. 2015. XII, 336 S. 21 cm)

個数:

Second Language Support Programs in Bremen and Alberta Under Review : How a Critical International Comparison Can Benefit Education for a Multilingual Society in Germany (Studien zur Fremdsprachendidaktik und Spracherwerbforschung Bd.5) (Neuausg. 2015. XII, 336 S. 21 cm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783868216356

Description


(Text)
The lack of institutional support provided to second language learners has been one of the central concerns as evidenced by the PISA studies. Especially in Bremen there exists a drastic need for an intensification of second language support programs due to the detected educational disadvantage for this particular group of students. Studies suggest that countries, which successfully support these learners, have tendencies towards well-established language support programs with clearly defined goals and standards. Canada, as evidenced from the same results, ranks among the world's most effective countries in supporting its second language learners. The study presented in this book aims at taking the outcomes of a quantitative database (PISA) and expanding upon the findings with qualitative methods to enrich and substantiate existing insights. Second language support areas, which are identified as problematic through teacher responses to a survey distributed in Bremen, are used as guidance for the qualitative interview study with staff involved in Alberta's second language programs. Successful elements of Alberta's language policy and planning serve as the basis for the analysis of existing structures in Bremen. The outcome of the study are combined guidance recommendations in the areas of comprehensive, integrative and continuous second language support, heritage languages and multilingualism as well as parental involvement.

最近チェックした商品