Prospective teachers learning mathematics trough mathematical modeling : The didactical contract (Brousseau) plays an important role when students are involved in a mathematical modeling process (2010. 228 S. 220 mm)

個数:

Prospective teachers learning mathematics trough mathematical modeling : The didactical contract (Brousseau) plays an important role when students are involved in a mathematical modeling process (2010. 228 S. 220 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783843374682

Description


(Text)
When prospective teachers are engaged in mathematical modeling, a third silent partner - the computer - always plays a role in the didactical contract. It is hard to argue against a solution which was delivered from a computer software. Many students accept and interpret quite useless results from a model which has been used wrongly or been selected by wrong assumptions. This book will give examples from three different but consecutive studies on how prospective teachers learn mathematics through mathematical modeling.
(Author portrait)
Thomas Lingefjärd is a professor in Mathematics Education at theUniversity of Gothenburg. His research spans over learningmathematics through mathematical modeling, advanced mathematicalthinking, learning mathematics outdoors while practicingGeocaching among other areas.

最近チェックした商品