The corrosion of mathematics teaching : An analysis of current mathematics teaching and an ethics based alternative (2010. 328 S. 220 mm)

個数:

The corrosion of mathematics teaching : An analysis of current mathematics teaching and an ethics based alternative (2010. 328 S. 220 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783838331447

Description


(Text)
Mathematics education has become increasingly influenced by scientific management which has resulted in a focus on narrow outcomes, unnecessary testing and diminished involvement by the learner. It has become an unquestioned orthodoxy and is causing harm to those who work in mathematics education. This book explores the origins and pervasiveness of scientific management and the origins of assessment and it outlines a relationship based alternative. In this alternative a humanistic approach is explored which recognizes both mathematics and the process of learning as social and cultural phenomena. This book will have particular interest to Initial teacher educators Mathematics educators Educational philosophers, sociologists and psychologists of mathematics education.
(Author portrait)
Jim Neyland, Phd: Thirty five years teaching experience inschools, universities and initial teacher education in the areaof mathematics and the philosophy of education. Author of 7books and 74 refereed papers. Writer of the 1990 New ZealandNational Mathematics Curriculum. Senior Lecturer, VictoriaUniversity.

最近チェックした商品