Nautical Media : An Historical Ethnography of Ships and Control Rooms (Media in Action 8) (2025. 272 S. 126 SW-Abb., 14 Farbabb. 225.0 mm)

個数:

Nautical Media : An Historical Ethnography of Ships and Control Rooms (Media in Action 8) (2025. 272 S. 126 SW-Abb., 14 Farbabb. 225.0 mm)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783837673739

Full Description

Over the last 70 years, media have become increasingly central to nautical mobility. Asher Boersma describes how, in the 1960s and 1970s, the focus of the Western European infrastructuring state shifted from dramatic physical intervention to control rooms, which both benefited from and drove the mediatisation of navigation, especially radar. He shows that, in the 1980s, conflicts between operators and management were manifested and resolved in the design of early simulators, and traces how the digitalisation of bridges and wheelhouses decentralised control again, away from shore. The nucleus of change in transport infrastructure has been where it is scaled, in control rooms and on ships, and that scaling is primarily what nautical media allow.

最近チェックした商品