Quality and Impact in Global Education : Empirical and Conceptual Perspectives for Planning and Evaluation (Erziehungswissenschaft und Weltgesellschaft 14) (2021. 220 S. 21 cm)

個数:

Quality and Impact in Global Education : Empirical and Conceptual Perspectives for Planning and Evaluation (Erziehungswissenschaft und Weltgesellschaft 14) (2021. 220 S. 21 cm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783830942191

Description


(Short description)

(Text)

(Short description)
For several years now, the demand for increased impact orientation has also affected the field of Global Education (GE)_/_Development Education and Awareness Raising (DEAR). In this context, a vivid discussion is still ongoing regarding what can be considered an 'impact' in GE/DEAR and how these impacts can be analysed. Both questions are dealt with within the scope of the research project 'Impacts and methods of impact monitoring in development education and awareness raising'. Against the backdrop of the empirical findings of this research project, this publication shows which effects can be targeted in the planning and evaluation of GE-/DEAR-projects and which contextual conditions can influence their effectiveness.
(Text)
For several years now, the demand for increased impact orientation has also affected the field of Global Education (GE)_/_Development Education and Awareness Raising (DEAR). In this context, a vivid discussion is still ongoing regarding what can be considered an 'impact' in GE/DEAR and how these impacts can be analysed. Both questions are dealt with within the scope of the research project 'Impacts and methods of impact monitoring in development education and awareness raising', which was financed by the German Federal Ministry for Economic Cooperation and Development (BMZ) and which is to be presented in this volume. Against the backdrop of the empirical findings of this research project, this publication shows which effects can be targeted in the planning and evaluation of GE-/DEAR-projects and which contextual conditions can influence their effectiveness.
(Author portrait)
Claudia Bergmüller, M.A., Dr. phil., ist Professorin für Erziehungswissenschaft mit Schwerpunkt Schultheorie/historische Bildungsforschung an der Pädagogischen Hochschule Weingarten. Zu ihren Arbeitsschwerpunkten gehören Bildung im Kontext globaler Gerechtigkeit, Evaluationsforschung sowie Schul- und Unterrichtsentwicklung. Sie begleitet seit vielen Jahren Nichtregierungsorganisationen bei der wirkungsorientierten Planung und Evaluation von Bildungsprojekten. Seit 2007 koordiniert sie das Netzwerk "Evaluation entwicklungsbezogener Inlandsarbeit".

最近チェックした商品