Primary CLIL Around Europe : Learning in Two Languages in Primary Education (2012. 320 S. 210.0 mm)

個数:

Primary CLIL Around Europe : Learning in Two Languages in Primary Education (2012. 320 S. 210.0 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783828827646

Description


(Text)
Throughout Europe there is a growing awareness that language learning is much more effective when linked to meaningful content. Through exploiting the synergies of Content AND Language Integrated Learning, children gain a second or third language and subject knowledge simultaneously with ease. This publication brings together various perspectives from different corners of Europe and from different levels: Classroom practice, teacher education, academic research and European language policy. Through CLIL not only the target language improves substantially, it also has a very positive influence on attitudes and motivation and on the cognitive development of children plus a positive influence on subject matter knowledge and on the development of the pupils first language. Furthermore, it is a particular advantage for children from a migration background and it is especially effective in primary school from day one. For the benefit of every child and to bring the vision of three or more languages (1+<2) within compulsory education to life, it is time to rethink primary teacher education.
(Author portrait)
Gerlinde M. Egger has 20 years' experience in initial teacher education and CPD and many years as primary and secondary school teacher: She has worked in a number of European projects and school development programmes. Christine Lechner is a lecturer on CLIL in initial teacher education at the PH Tirol and the IMOF (Innsbrucker Modell für Fremdsprachendidaktik), University of Innsbruck and also at CPD level at the University of Klagenfurt.

最近チェックした商品