Good Practice in Religious Education in Europe : Examples and Perspectives of Primary Schools (Schriften aus dem Comenius-Institut .15) (1., Aufl. 2007. 160 S. 4 Abb. 235 mm)

個数:

Good Practice in Religious Education in Europe : Examples and Perspectives of Primary Schools (Schriften aus dem Comenius-Institut .15) (1., Aufl. 2007. 160 S. 4 Abb. 235 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783825890766

Description


(Text)
The Good Practice in Religious Education in Primary Schools in Europe Project aims to identify and disseminate examples of successful and innovative classroom practice to religious education by teachers across Europe. Herewith we present case studies from different countries designed to enhance the work of primary religious education teachers across Europe by providing them with models of good practice. The project acknowledges the importance of religious education in the classrooms of European schools. As an important subject in all of the represented countries religious education contributes to learning about religions that focus on knowledge and understanding of religions and beliefs in the world today and learning from religions that offers students opportunities for personal reflection and spiritual development developing their own focus and also to learning through religions that brings these aims together in a more integrated way according to different approaches to religious education in the countries. It also underlines the relation between religious education, the wider curriculum and whole school initiatives. Increasingly an integrated perspective is being adopted when it comes to the development of schooling and its respective structures and concepts.
With contributions from Austria (Gerlind Herrgesell and Helmar Pollitt), Bulgaria (Bojidar Andonov), England and Wales (Derek Bastide), Estonia (Pille Valk and Olga Schihalejev), Finland (Sari Nevalainen and Juha Luodeslampi), Germany (Petra Freudenberger-Lötz and Friedhelm Kraft), Italy (Maria Luisa Mazzarello), the Netherlands (Henk Kuindersma and Johan Valstar), Northern Ireland (James Nelson) and Norway (Elisabeth K. Haanes and Heid Leganger-Krogstad).
(Author portrait)
Dr. Peter Schreiner leitete drei Jahre das Competence Center Dienstleistungsmanagement am Fraunhofer-Institut für Arbeitswirtschaft und Organisation (IAO) in Stuttgart. Mittlerweile ist er als Senior Manager für den europäischen Marktführer im Bereich der Pharmadistribution tätig.

最近チェックした商品