Ian McEwan: Art and Politics (Anglistik & Englischunterricht Bd.73) (2010. 250 p. 21 cm)

個数:

Ian McEwan: Art and Politics (Anglistik & Englischunterricht Bd.73) (2010. 250 p. 21 cm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783825356545

Description


(Text)
Ian McEwan's work is paradigmatic for the intricate relationship between art and politics in British fiction. Whereas his early work is more concerned with the family and its perversions, there is a definite politicization after The Comfort of Strangers (1981). The years between McEwan's Venetian novel and The Child in Time (1987) was a period of gestation: he wrote the libretto Or Shall We Die? (1983) and the script for The Ploughman's Lunch (1985) taking up nuclear disarmament and Thatcherism. McEwan saw these works as A Move Abroad (1989) and returned to the novel with the caustically political The Child in Time . All his later novels have strong political undertones most drastically visualized in The Innocent (1990): Otto s mutilated corpse as an image of Berlin. In Saturday (2005), the mass rally against the Iraq War in 2003 is the background against which the Perowne s Bloomsday takes place. Similarly, in Black Dogs (1992) or Amsterdam (1998) politics areshown in their complex relationship to art which is also celebrated in The Atonement (2001).

最近チェックした商品