大学英語教授法<br>Teaching in English in higher education : strategies - tips - support (UTB Uni-Taschenbücher 5245) (2019. 160 S. 185 mm)

個数:

大学英語教授法
Teaching in English in higher education : strategies - tips - support (UTB Uni-Taschenbücher 5245) (2019. 160 S. 185 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783825252458

Description


(Text)
In times of globalisation, more and more lecturers with other first languages than English have to - or would like to - give lectures, seminars, and presentations in English. This book discusses issues that need attention when individuals and institutions switch to English-medium teaching in higher education, and it provides the tools to put insight into practice right away. With its combination of reflexive and hands-on approaches, the book equips and encourages readers for the adventure of English-medium teaching from which teaching staff, students, and institutions will profit.
(Short description)
Immer mehr Hochschullehrende müssen oder wollen im Zuge der Globalisierung auf Englisch unterrichten. Das Buch bietet neben grundsätzlichen Überlegungen viele praktische Tipps zur Gestaltung englischsprachiger Lehrveranstaltungen. Die Auseinandersetzung mit der englischen Wissenschaftssprache und didaktischen Aspekten wird ergänzt durch ein Glossar mit hilfreichen Vokabeln und Formulierungen.
(Table of content)
Contents 5How to use this book 71 Introduction: What this book wants and is - and what it is not 92 Making it work: What is needed to succeed in Englishmedium teaching 152.1 Subject matter knowledge 172.2 General English language skills 222.3 Didactics / educational skills 272.4 Academic language 352.5 Tying it all together 413 Teaching in English in academia: the bigger picture 433.1 Challenges and opportunities: mapping experiences 433.1.1 Pains and gains for teaching staff 443.1.2 Pains and gains: the students' side (as perceived by their teachers 473.1.3 Pains and gains for academic institutions 503.2 Challenges and opportunities: taking inventory 533.2.1 The teachers' side: individual challenges and issues 543.2.2 Integrating the teaching of content, language, and academic skills 563.2.3 The students 573.2.4 Cultural and diversity issues 593.2.5 Human resource management 603.2.6 Institutional policy 613.2.7 Higher-education policies and legal matters 634 Teaching in plain English: Keep it simple 675 Tips and resources for your own English-medium teaching adventure 815.1 Activating students 815.1.1 Lowering the threshold to speak in class 815.1.2 Stimulating academic competences 835.1.3 Giving students the freedom not to speak 885.2 Using writing to facilitate English-medium teaching 915.2.1 Using writing in and around the classroom 925.2.2 Using writing in office hours 975.3 Online glossaries of teaching and education terms 976 Useful words and phrases 1016.1 Vocabulary to align teaching, assigning, and assessing 1016.2 Phrases for classroom management 1046.3 Oral exams: basic considerations and useful phrases 1146.3.1 Setting the scene 1146.3.2 Facilitating examination 1156.3.3 Wrapping up 1217 Concluding remark 1238 Acknowledgments 125
(Author portrait)
Dr. Vera Leberecht, ehemalige Dozentin und später Leiterin der Englischabteilung am Sprachenzentrum der Universität Maastricht/NL, ist seit 2008 selbständig tätige Trainerin und Coach für sinnvolles und erfolgreiches Schreiben und Arbeiten.

最近チェックした商品