Re-thinking Picturebooks for Intermediate and Advanced Learners: Perspectives for Secondary English Language Education (narr Studienbücher LITERATUR- UND KULTURWISSENSCHAFT) (1. Auflage. 2023. 262 S. 240 mm)

個数:

Re-thinking Picturebooks for Intermediate and Advanced Learners: Perspectives for Secondary English Language Education (narr Studienbücher LITERATUR- UND KULTURWISSENSCHAFT) (1. Auflage. 2023. 262 S. 240 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783823384748

Description


(Short description)
Der didaktische Wert von Picturebooks für den Englischunterricht in der Grundschule gilt als unumstritten. Jedoch gibt es in Forschung und Praxis derzeit kaum Ansätze, wie der Transfer dieses vermeintlich kindlichen Literaturmediums in die Sekundarstufen gelingen kann. Dieser Band legitimiert picturebooks als komplex angelegte Textform, die sich auch mit fortgeschrittenen Lernenden zu kompetenz- und inhaltsorientierter Arbeit im Englischunterricht anbietet. Die im Band versammelten konzeptuellen und empirischen Perspektiven zeigen Lehramtsstudierenden, Referendar:innen und Lehrkräften konkret auf, wie vielfältig Picturebooks den Unterricht bereichern können.
(Short description)
The pedagogic value of picturebooks for teaching English in primary schools is undisputed. However, they also hold immense potential for secondary English language education. Their intricate design, thematic complexity, and rich options for competence development, e.g., in areas such as critical thinking or fostering visual literacy, transcend primary classrooms. This volume engages in a research-based discourse of how the transfer of this supposedly childlike literary medium to the secondary level can succeed. It legitimizes picturebooks as a complex text form that lends itself to competence- and content-oriented learning in English lessons with intermediate and advanced learners.
(Text)
The pedagogic value of picturebooks for teaching English in primary schools is undisputed. However, they also hold immense potential for secondary English language education. Their intricate design, thematic complexity, and rich options for competence development, e.g., in areas such as critical thinking or fostering visual literacy, transcend primary classrooms. This volume engages in a research-based discourse of how the transfer of this supposedly childlike literary medium to the secondary level can succeed. It legitimizes picturebooks as a complex text form that lends itself to competence- and content-oriented learning in English lessons with intermediate and advanced learners. The conceptual and empirical perspectives collected in this volume offer prospective and practicing teachers concrete insights on how picturebooks can enrich the classroom in many ways. A wide range of practical examples illustrates their potential for teaching English in secondary schools - from promoting different literacies and literary learning to focusing on topics such as the environment, social justice, or cultural diversity. With a foreword by Bettina Kümmerling-Meibauer
(Author portrait)
Prof. Dr. Grit Alter lehrt Fachdidaktik Englisch an der Pädagogischen Hochschule Tirol, Innsbruck.Prof. Dr. Thorsten Merse lehrt Didaktik des Englischen (EFL Education) an der Universität Duisburg-Essen.

最近チェックした商品