The Expanded Subject : New Perspectives in Photographic Portraiture from Africa (2016. 128 S. 65 Abb. 25.4 cm)

個数:

The Expanded Subject : New Perspectives in Photographic Portraiture from Africa (2016. 128 S. 65 Abb. 25.4 cm)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 128 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783777426327

Full Description

From 19th-century studio practice through the independence era, African photography has best been known for modes of portraiture that crystallize the sitter's identity and social milieu. Even portraits by contemporary artists are often interpreted as windows into African realities. This exhibition reconsiders African contemporary photographic portraiture by presenting four practitioners whose concerns range well beyond questions of social identity. Sammy Baloji, Mohamed Camara, Saïdou Dicko, and George Osodi expand their subjects' interpretive possibilities, exemplifying a new creativity and versatility in portrait-making. While each artist employs different strategies, they all challenge the assumption that photographic portraits serve as mirrors of the "self." Baloji's montages dislocate the subject historically, Camara probes the boundaries of the portrait genre, Dicko expresses uncertainty at the possibility of representation, and Osodi engages his subjects as platforms for political commentary. The four artists enlist portraiture as a point of departure for exploring subjectivity, history, and photographic form. The Expanded Subject offers new insights into the expressive and conceptual range of African photo-portraiture today.

最近チェックした商品