Sarkis : In the Beginning, Istanbul 19380-20200 (Monografie) (2022. 504 S. 220 Abb. 272 mm)

個数:

Sarkis : In the Beginning, Istanbul 19380-20200 (Monografie) (2022. 504 S. 220 Abb. 272 mm)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783775752541

Full Description

This comprehensive monograph published in collaboration with Dirimart gathers works of contemporary artist Sarkis—conceived and presented in the context of the one city he keeps returning to: Istanbul. His iconic installation Çaylak Sokak, first exhibited in 1986, is considered a turning point in the history of contemporary art in Turkey. Named after the street Sarkis grew up in, Çaylak Sokak recreates his family home featuring a bathtub and his father's shoes bearing the German words for war spoils KRIEGS and SCHATZ. A reference to German cultural theorist Aby Warburg's concept of a "Leidschatz" as "humanity's treasure of suffering", "Kriegsschatz" became a key concept in Sarkis' oeuvre. Drawing on his own Turkish-Armenian identity, Sarkis's continunes his works presented at the Venice Biennale in 2015, the centennial of the Armenian genocide. His latest body of work Red Stained Glass traces the present through fragments from the past. Photographs from Istanbul are rendered in red, fractured and recombined to further explore themes such as time and memory, presence and absence, identity and exile.

最近チェックした商品