Guide To Enhancing The International Student Experience For Germany : How to improve services and communication to better match expectations (Schriftenreihe Hochschulmarketing 4) (2011. 112 S. 21 cm)

個数:

Guide To Enhancing The International Student Experience For Germany : How to improve services and communication to better match expectations (Schriftenreihe Hochschulmarketing 4) (2011. 112 S. 21 cm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783763948413

Description


(Text)
Das englischsprachige Buch gibt Einblick in die Ergebnisse der GATTE-Germany Studie zum International Student Barometer, die 12.300 ausländische Studenten an 45 deutschen Hochschulen über ihre Zufriedenheit mit dem Angebot des Standortes befragt hat. Dank der Ergebnisse kann ein umfassendes Bild von den Bedürfnissen ausländischer Studenten konstruiert werden. Hochschulen können mit dieser Hilfe ihr Angebot optimieren.
(Table of content)
1. A pplicati on and Arrival 1.1. Application1.2. Application method1.3. Contact response time1.4. Offer response time. 1.5. Information provision1.6. Social media1.7. Buddy systems1.8. Pre-arrival information provision1.9. Arrival1.10. Initial welcome1.11. Academic registration and orientation1.12. Application and arrival: points and actions to consider1.13. CASE STUDY:Georg-Simon-Ohm Hochschule für angewandte Wissenschaften - Fachhochschule NürnbergFachhochschule Dortmund 2. C ultural and Social Integrati on 2.1. Making friends: on arrival and during the programme2.2. Clubs/societies & student unions2.3. International office2.4. Counselling and disability support2.5. Sport & social activities2.6. Opportunity to experience German culture2.7. Cultural and social integration: points and actions to consider2.8. CASE STUDY:Universität KonstanzUniversität Regensburg 3. Accommodation and Living 3.1. Accommodation3.2. Accommodation office3.3. Faith-based provision (including prayer rooms, quiet spaces, overall flexibility with religion)3.4. Campus eating facilities3.5. Transport options3.6. Safety3.7. Accommodation and living: points and actions to consider3.8. CASE STUDY:Christian-Albrecht-Universität zu Kiel 4. Learning Infrastructure and Environment 4.1. Libraries & learning spaces4.2. I.T. support4.3. Email & internet4.4. Flexibilty (including course adaptability, structural flexibility, feeling of intellectual freedom of choice)4.5. Academic's english & language support4.6. Performance feedback4.7. Learning infrastructure and environment: points and actions to consider4.8. CASE STUDY:Georg-August-Universität GöttingenWestfälische Wilhelms-Universität Münster 5. Teaching Quality and Learning Support 5.1. Assessment & feedback5.2. Learning support5.3. Research5.4. Expert lecturers & good teachers 5.5. Course content 5.6. Teaching quality and learning support:points and actions to consider5.7. CASE STUDY:Technische Universität Kaiserlautern6. Fees, Finance and Funding 6.1. Funding6.2. Finances on arrival6.3. Cost of living6.4. Earning money6.5. Fees, finance and funding: points and actions to consider6.6. CASE STUDY: Anonymous case study 7. Careers and Employability 7.1. Careers advice7.2. Careers service7.3. Work experience7.4. Good contacts7.5. Employability7.6. Careers and employability: points and actions to consider7.7. CASE STUDY:Albert-Ludwig-Universität Freiburg Hochschule Furtwangen8. about the authors 9. Acknowledgement: Word of Thanks 10. Further Publications
(Author portrait)
Nanette Ripmeester ist i-graduate's Director of Client Services Europe. Archibald Pollock ist Autor von Karriere Ratgebern, zum Beispiel "Looking for work in Singapore".

最近チェックした商品