Myth and Its Discontents / Mythos und Ernüchterung : Memory and Trauma in Central and East European Literature. Zu Trauma und (fraglicher) Erinnerung in Literaturen des zentralen und östlichen Europa (2017. 350 S. 210 mm)

個数:

Myth and Its Discontents / Mythos und Ernüchterung : Memory and Trauma in Central and East European Literature. Zu Trauma und (fraglicher) Erinnerung in Literaturen des zentralen und östlichen Europa (2017. 350 S. 210 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783706909440

Description


(Text)
Intellectually, myth is understood as a traditional, fictional story ("a legend", literary myth), a body of traditional beliefs of a particular subject ("mythology", "tradition", cultural myth), or any fictitious idea accepted as part of an ideology of a certain social group ("received idea", Hobsbawm's "invented tradition"; political myth). Syncretic and ahistorical by nature, myth is - paradoxically enough - something which is fictional (i.e. which never existed, except in a language), but is taken as the truth (i.e. which always existed / circulated as the final and unquestionable truth about the world). From the point of view of cultural history, mythical knowledge (literary, cultural or political) can be understood as a type of collective memory which operates as a shared repository of cultural identities, defines a certain social and national group and is sustained through a continuous production of representational forms. In this volume, our aim is to challenge and expand this understanding of myth by assuming that for their consumers (i.e. for the members of a society) mythical knowledge also represents a certain repository of feelings. Art and literature, analyzed in this volume, are therefore treated as the sensible distribution of sensible (Jacques Rancière, 2004, The Politics of Aesthetics: "The Distribution of the Sensible").

最近チェックした商品