Motivation and Demotivation in the Korean Military Context : A Case Study. Magisterarbeit (2016. 92 S. 210 mm)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Motivation and Demotivation in the Korean Military Context : A Case Study. Magisterarbeit (2016. 92 S. 210 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783668330856

Description


(Text)
Master's Thesis from the year 2012 in the subject English - Pedagogy, Didactics, Literature Studies, grade: 68, University of Portsmouth, course: TESOL & Applied Lingusitics, language: English, abstract: Since the genesis of L2 motivation research the Gardner-driven body of research, and the Attitude/Motivation Test Battery that embodies its quantitative approach, has dominated the field.Recently, there has been a call for qualitative research in more diverse contexts, such that new, context-specific factors can be established with a view to broadening and testing existing L2 motivation theories.Meanwhile, developments in the field of World Englishes have begun to impact on L2 motivation research, most specifically with reference to problems in applying Gardner's affective Integrativeness concept in contexts where there is no tangible 'target group', but rather English is seen as a route to membership of domestic/international social elites.Four officers enrolled at the Republic of Korea Education and Training Command English School were subjected to semi-structured interviews. Data was transcribed, content-analysed and categorised into results pertaining to orientation, external influences on motivation, motivational strategies, changes in motivation over time, success/failure attributions, English ownership/desired pronunciation/style, and emerging context-specific factors.Indicative results suggest that the Integrativeness concept is unworkable in analysing learner responses, confirming the work of Coetzee-Van Roy (2006.) Context-specific factors relating to testing, duty, workload, and personal problems emerged; such factors require further investigation using methods appreciative of East Asian culture. Some indications suggested an application of Dornyei's (2005) 'Ideal L2 Self' system may be a viable future research agenda. However, some potential problems with the application of that model in Korean contexts are identified. The potential to both interpret results of this study and assist in the design of a future research agenda through application of theory from organisation psychology is also discussed.Appendices A & B removed in accordance with privacy policy

最近チェックした商品