Implementation of Life Skills Curriculum : in Secondary Schools in Kenya (Aufl. 2012. 256 S. 220 mm)

個数:

Implementation of Life Skills Curriculum : in Secondary Schools in Kenya (Aufl. 2012. 256 S. 220 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 256 p.
  • 商品コード 9783659173097

Description


(Text)
Life Skills Education refers to adaptive and positive behaviour to enable the individual deal with the demands and challenges of every day life. The main goal of Life Skills is to enhance young peoples ability to take responsibility, make right choices, resist negative peer pressure and avoid risky behaviour. Traditional responses to the demand for education that are essentially quantitative and knowledge based are no longer appropriate. It is important to broaden learners knowledge, skills and attitudes to adapt to changing and complex interdependent world. The significant role played by Life Skills in way of improved social interaction, promoting health and education cannot be overlooked. It is for this that the author ventured into the study on Life Skills Education in regard to implementation in schools to shed light on factors that may influence the process.
(Author portrait)
Mercy, MugambiMercy is a PhD holder in Curriculum Studies and a Lecturer at the University of Nairobi in the Department of Educational Administration and Planning. She has contributed to the Development of education in Kenya in various ways; Developing curriculum, Implementing Curriculum, Evaluating Curriculum implementation, and Reviewing curriculum.

最近チェックした商品