Technology-Assisted Guided Discovery to Support Learning : Investigating the Role of Parameters in Quadratic Functions (Essener Beiträge zur Mathematikdidaktik)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Technology-Assisted Guided Discovery to Support Learning : Investigating the Role of Parameters in Quadratic Functions (Essener Beiträge zur Mathematikdidaktik)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 280 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783658326364

Full Description

Technology is becoming more and more integrated in mathematics teaching and the use of technology is explicitly demanded by the curricula. Technology can be for example integrated while conceptualizing parameters of quadratic functions. In this thesis three technical visualizations (classic function plotter, drag mode, and sliders) for the manipulation of parameters of quadratic functions shall be compared with an access without the possibility of technical visualization. For this purpose, a Guided Discovery environment was developed, which was conducted in an intervention study with 14 classes of grade 9 (N=383). Different strengths and weaknesses of the individual visualizations in favor of the dynamic visualizations by drag mode and slider are shown. Also, different potentials and constraints of the use of technology are visible, for example the students use the technology to test their own hypotheses that were generated through the use of technology.

 

The author

Lisa Göbel completed her dissertation as a research assistant under Prof. Dr. Bärbel Barzel in the Mathematics Education department at the University of Duisburg-Essen. Her interests include functional thinking and the use of technology in mathematics teaching.

Contents

Introduction.- Theoretical Background.- Empirical study.- Results.- Conclusion.- Appendix.

最近チェックした商品