The Critical Period Hypothesis : Is there a critical period in second language acquisition? (Akademische Schriftenreihe V265302) (2013. 16 S. 210 mm)

個数:

The Critical Period Hypothesis : Is there a critical period in second language acquisition? (Akademische Schriftenreihe V265302) (2013. 16 S. 210 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783656547778

Description


(Text)
Seminar paper from the year 2013 in the subject English Language and Literature Studies - Linguistics, grade: 2, University of Vienna (Anglistik), course: Proseminar Linguistik, language: English, abstract: When it comes to learning a language, there seems to be a certain period in which a child must acquire the basic competences in order to be able to understand and use language. This ´window of opportunity´ is also called ´critical period´ and has been the subject of much research over the last decades. Especially for future language teachers, the question about the existence of such a critical period for second language acquisition as well arises.This paper examines the actual research on critical period for second language acquisition and sheds light on the on-going academic discussion.The paper proceeds as follows: section 2 provides a short description of the Critical Period Hypothesis and sheds light on biological and neurological aspects of language learning. In section 3recent findings of research according to critical periods in second language acquisition are presented and discussed. Section 4 contains a list with personal characteristics and strategies having emerged out of different studies. These characteristics might help second language learners to gain more success in their goal to reach the status of native speakers. This of course can also be useful for language teachers who want to support their learners. Section 5 provides a short conclusion.

最近チェックした商品