Border Studies (Europa lernen. Perspektiven für eine Didaktik europäischer Kulturstudien .9) (2019. 288 S. 21,0 cm)

個数:

Border Studies (Europa lernen. Perspektiven für eine Didaktik europäischer Kulturstudien .9) (2019. 288 S. 21,0 cm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783643143600

Description


(Text)
Rome (1957) - Schengen (1985) - Maastricht (1992) - Lisbon (2007). More than 60 years after the signing of the Treaty of Rome, those events seem to be distant memory when looking at the political developments of recent years. The European Union actually faces its biggest crisis and it seems that the vision of a Europe peacefully united in tolerance, democracy and humanism is vanishing.

In this context, border education gains in importance in particular in teacher education. The present volume considers different concepts, positions, and perspectives on issues of border studies in various different European countries.
(Author portrait)
Olivier Mentz is Vice-President of the Franco-German University.

Hans-Peter Burth is Associate Professor of Political Science and Civic Education at the University of Education Freiburg.

最近チェックした商品