Visual Computing : The Integration of Computer Graphics, Visual Perception and Imaging (Computer Graphics: Systems and Applications) (Reprint)

個数:

Visual Computing : The Integration of Computer Graphics, Visual Perception and Imaging (Computer Graphics: Systems and Applications) (Reprint)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 349 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783642850257
  • DDC分類 006

Full Description

Advances in computing and communications have brought about an increasing demand for visual information. Visual Computing addresses the principles behind "visual technology", and provides readers with a good understanding of how the integration of Computer Graphics, Visual Perception and Imaging is achieved.
Included in the book is an overview of important research areas within this integration which will be useful for further work in the field. Foundations of visual perception and psychophysics are presented as well as basic methods of imaging and computer vision.
This book serves as an excellent reference and textbook for those who wish to apply or study "visual computing technology."

Contents

1. Introduction.- 1.1. The Concept of Visual Computing.- 1.2. Organization of the Book.- 2. Psyschophysical Basics.- 2.1. Anatomy of the Human Visual System.- 2.2. Physics of the Human Eye.- 2.3. Measuring Light.- 2.4. Rendering Physically Based Light Sources.- 3. Sensitivity to Light and Color.- 3.1. Visual Perception of Light and Shape.- 3.2. Color Vision.- 3.3. Imaging Transforms.- 4. Visualization and Visibility Analysis.- 4.1. Introduction.- 4.2. Visibility Analysis Using Graphics and Imaging.- 4.3. Interactive Visualization and Simulation.- 5. Computational Vision.- 5.1. Introduction: The Marr Paradigm.- 5.2. Early Visual Processing.- 5.3. Advanced Visibility Analysis for Advertising.- 5.4. Wavelets for Graphics and Imaging.- 5.5. Shape from Stereo.- 5.6. Active Light Approaches: Laser Scanners.- 6. Image Analysis and Neural Networks.- 6.1. Introductory Remarks.- 6.2. Mathematical Foundations.- 6.3. Neural Networks.- 7. Neural Network Applications.- 7.1. Introduction.- 7.2. Recognition of Distorted Characters.- 7.3. Analysis and Visualization of Mutidimensional Remotely Sensed Image Data Sets.- 7.4. Interactive Identification and Reconstruction of Brain Tumors in MR-Images.- 7.5. Automatic Face Recognition.- 8. The Way Ahead.- Literature.

最近チェックした商品