Advances in Computer Graphics V (Focus on Computer Graphics) (2013. viii, 223 S. VIII, 223 p. 53 illus., 12 illus. in color. 244 mm)

個数:
  • ポイントキャンペーン

Advances in Computer Graphics V (Focus on Computer Graphics) (2013. viii, 223 S. VIII, 223 p. 53 illus., 12 illus. in color. 244 mm)

  • 在庫がございません。海外の書籍取次会社を通じて出版社等からお取り寄せいたします。
    通常6~9週間ほどで発送の見込みですが、商品によってはさらに時間がかかることもございます。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合がございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783642647987

Full Description

This book collects together several of the tutorials held at EUROGRAPHICS'89 in Hamburg. The conference was held under the motto "Integration, Visualisation, Interaction" and the tutorials reflect the conference theme. The Springer series EurographicSeminars with the volumes "Advances in Computer Graphics" regularly provides a professional update on current mainstream topics in the field. These publications give readers the opportunity to inform themselves thoroughly on the topics covered. The success of the series is mainly based on the expertise of the contributing authors, who are recognized professionals in their field. Starting out with one of the conference's main topics, the chapter "Visualization of Scientific Data" gives an overview of methods for displaying scientific results in an easily surveyable and comprehensible form. It presents algorithms and methods utilized to achieve visualization results in a form adequate for humans. User interfaces for such systems are also explored, and practical conclusions are drawn. The chapter "Color in Computer Graphics" describes the problems of manipulating and matching color in the real world. After some fundamental statements about color models and their relationships, the main emphasis is placed on the problem of objective color specification for computer graphics systems. It is very hard to match colors between devices such as scanners, printers and displays. Some suggestions on the effective use of color for graphics are also made.

Contents

1. Visualization of Scientific Data.- 1. Introduction.- 2. Graphics Software Solution.- 3. Practical Implementations of the Visualization Concept.- 4. The Importance of the User Interface.- 5. Computer Graphics Metafile.- 6. Network Access to High Resolution Hardcopy Pictures.- 7. Conclusion.- 2. Color in Computer Graphics: Manipulating and Matching Color.- 1. Introduction.- 2. Color Models and the User Interface to Color.- 3. Color Fidelity.- 3. Advanced Topics in Solid Modeling.- 1. Introduction.- 2. Deficiencies of Solid Modelers.- 3. Advanced Techniques for CSG Visualization.- 4. Advanced Techniques for Boundary Models.- 5. Beyond Solid Models: Features.- 6. Next Generation of Solid Modelers.- 4. Computational Geometry and its Application to Computer Graphics.- 1. Introduction.- 2. Shape of Objects.- 3. Proximity.- 4. Windowing.- 5. Intersection Problems.- 6. Hidden Surface Removal.- 7. Other Research.- 5. Object-Oriented Graphics.- 1. Introduction to Object-Oriented Concepts.- 2. Object-Oriented and Classical Graphics Systems.- 3. New Concepts in Object-Oriented Programming for Graphics.- 4. A Simple Animation System.- For Further Study — An Annotated Bibliography.- 6. Page Description Languages (PDLs).- 1. Introduction.- 2. Basic Concepts of Page Description Languages.- 3. Applications and Performance Problems.- 4. Standardization of PDLs.- 5. Conformity Testing.- 6. Internal Structures of a PostScript Interpreter.- 7. Conclusions.- 7. Standards for Computer Graphics and Product Model Data Exchange.- 1. Introduction.- 2. Computer Graphics Standards.- 3. Product Data Exchange Standards.- 4. Abbreviations.- Addresses of Authors.

最近チェックした商品