Computational Visualization : Graphics, Abstraction, and Interactivity

個数:

Computational Visualization : Graphics, Abstraction, and Interactivity

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 459 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783642641497
  • DDC分類 006

Full Description

A unified and coherent introduction to the notion of abstraction in interactive computer graphics is provided by this book. Abstraction entails refinement of images based on geometric models so as to reflect the importance of the features of the model for the dialog context and the visualization goal. This may require leaving out irrelevant details or accentuating significant features by adding details or enlarging or deforming parts. Such modifications are routine by hand but are at the leading edge of research in 2D and 3D computer graphics. The authors see the abstraction process as an interactive exploration of complex information spaces, and report especially on zooming and rendering techniques. Benefits are discussed for applications in medical illustration and technical documentation.

Contents

I Introduction.- 1 New Challenges for Computer Visualization.- 2 Exploration of Complex Information Spaces.- 3 Enrichment and Reuse of Geometric Models.- II Controlling Detail.- 4 Rendering Line Drawings for Illustrative Purposes.- 5 Rendering Line Drawings of Curved Surfaces.- 6 Pixel-Oriented Rendering of Line Drawings.- 7 Measuring and Highlighting in Graphics.- III Adaptive Zooming and Distorting Graphics.- 8 Distortions and Displacements in 2D.- 9 Zooming in 1, 2, arid 3 Dimensions.- 10 Zoom Navigation.- IV Textual Methods of Abstraction.- 11 From Graphics to Pure Text.- 12 Figure Captions in Visual Interfaces.- 13 Interactive 3D Illustrations with Images and Text.- V Abstraction in Time.- 14 Animating Non-photorealistic Computer Graphics.- 15 Interaction Facilities and High-Level Support for Animation Design.- VI Abstractions in Interactive Systems.- 16 Zoom Navigation in User Interfaces.- 17 Interactive Medical Illustrations.- 18 Rendering Gestural Expressions.- 19 Animation Design for Simulation.- VII Abstraction for Specialized Output.- 20 Tactile Maps for Blind People.- 21 Synthetic Holography.- VIII Epilog.- 22 Abstraction Versus Realism: Not the Real Question.- 23 Integrating Spatial and Nonspatial Data.- Copyrights.- Index of Names.- Contributors.

最近チェックした商品