Marketing implications of mixing opposite targets : A feasibility study on the combination of black/hip hop and LGBT music (2018. 52 S. 220 mm)

個数:

Marketing implications of mixing opposite targets : A feasibility study on the combination of black/hip hop and LGBT music (2018. 52 S. 220 mm)

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常約3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • ≪洋書のご注文について≫ 「海外取次在庫あり」「国内在庫僅少」および「国内仕入れ先からお取り寄せいたします」表示の商品でもクリスマス前(12/20~12/25)および年末年始までにお届けできないことがございます。あらかじめご了承ください。

  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版
  • 商品コード 9783639659917

Description


(Text)
This paper explores the possibility of a new scene and imagery, fusing the gay/queer target with the black/hip hop one, representing a potential profit-making market niche, and possibly attracting the attention and investments of different strong brands in the industry. This paper starts focusing on an important social trend, influenced by the development of multicultural marketplace: the overcoming acceptance of homosexuality in the african-american establishment, with the impressive results of having world famous rap stars featuring as social sponsors in favor of tolerance. Proceeding in the event, clubbing and music sub-industry, which is the one most reactive and in close contact with consumers, a series of qualitative interviews were performed among 30 respondents of Italian nationality. The results, besides giving really meaningful insights regarding the two targets and the new social trends, also seem to confirm that such a strategy could be capitalized both for marketing and for corporate social responsibility reasons, with significant potential results.
(Author portrait)
Ciabattoni, Flavio
Flavio Ciabattoni was born in Italy in 1991. After graduating in International Economics, Management and Finance at Bocconi University, Flavio is currently enrolled in the Double Degree program, MSc in Strategic Market Creation and CEMS Master in International Management at Copenhagen Business School and Istanbul Koç University.

最近チェックした商品