Attitudes, Ability Grouping and Physical Education : A Mixed-methods Investigation (2008. 140 S. 220 mm)

個数:

Attitudes, Ability Grouping and Physical Education : A Mixed-methods Investigation (2008. 140 S. 220 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Paperback:紙装版/ペーパーバック版/ページ数 140 p.
  • 商品コード 9783639003055

Description


(Text)
Adolescent engagement and participation in physical education lessons and the reported deleterious effects of inactivity on the health of an individual provide challenges for secondary physical education teachers. Thus, effective methods to sustain student commitment are beneficial to physical educators. The purpose of this study was to examine the effects of grouping by perceived ability on the attitude of Year 10 students toward physical education. The study conditions were in place for six weeks and involved students in Year 10 from one non-government school in Ontario, Canada. Interesting outcomes emerged from the study, however, further exploration into this area is required before the effects of grouping by ability on the attitude of students in physical education can be fully understood.
(Author portrait)
Fletcher, Tim Tim Fletcher is a doctoral student at the Ontario Institute for Studies in Education of the University of Toronto (OISE/UT) in Canada. His research takes an interest in physical education, with a current focus on physical education teacher education.

最近チェックした商品