Language and Mind : Proceedings from the 32nd International Conference of the Croatian Applied Linguistics Society (2020. 184 S. 31 Abb. 210 mm)

個数:

Language and Mind : Proceedings from the 32nd International Conference of the Croatian Applied Linguistics Society (2020. 184 S. 31 Abb. 210 mm)

  • オンデマンド(OD/POD)版です。キャンセルは承れません。

  • 提携先の海外書籍取次会社に在庫がございます。通常3週間で発送いたします。
    重要ご説明事項
    1. 納期遅延や、ご入手不能となる場合が若干ございます。
    2. 複数冊ご注文の場合は、ご注文数量が揃ってからまとめて発送いたします。
    3. 美品のご指定は承りかねます。

    ●3Dセキュア導入とクレジットカードによるお支払いについて
  • 【入荷遅延について】
    世界情勢の影響により、海外からお取り寄せとなる洋書・洋古書の入荷が、表示している標準的な納期よりも遅延する場合がございます。
    おそれいりますが、あらかじめご了承くださいますようお願い申し上げます。
  • ◆画像の表紙や帯等は実物とは異なる場合があります。
  • ◆ウェブストアでの洋書販売価格は、弊社店舗等での販売価格とは異なります。
    また、洋書販売価格は、ご注文確定時点での日本円価格となります。
    ご注文確定後に、同じ洋書の販売価格が変動しても、それは反映されません。
  • 製本 Hardcover:ハードカバー版/ページ数 184 p.
  • 言語 ENG
  • 商品コード 9783631810170

Full Description

The topic of the book is the relationship between mind and language on all levels of linguistic research. Over the past decade, the cognitive approach to language and its methodology have started to permeate other areas of linguistic study, which, in turn, is opening up room for new types of research and resulting in new knowledge that contributes to explaining not only the linguistic phenomena, but also how they function in a linguistic community and contemporary society. The book tries to reflect these new developments. It consists of 11 chapters organized into three thematic sections: language and mind from linguistic perspective, the language and mind of the translator, and language and mind from the teacher's perspective.

Contents

Cognitive factors in speech production and perception: A socio-cognitive model of phonetic convergence

Category fluency in Croatian-speaking patients with first-episode psychosis with schizophrenia features/symptoms

Subject pronoun interpretation in Croatian monolingual children

Conceptualize with colors: The case of Italian language

Misliti vs. razmisliti: Pragmatics and semantics of thinking in Croatian

Translating lexical gaps: A contrastive corpus-based analysis

Semantic structure of terms and translation: The French lexeme dispositif as an enfant terrible of special field terminology

Interpreting expertise and mind: Working memory and selective attention in conference interpreter training

English as an international language and English language teaching: A critical analysis of cultural content in two coursebooks

Integrating ELF into ELT: Comparative insights from Croatia and Finland

Preservice teacher self-efficacy beliefs

最近チェックした商品